سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/4/11
11:49 صبح

از 14 غذای معجزه گر غافل نشوید

بدست صعصعه در دسته

غذاهایی که رنگ دارند یعنی قرمز، سبز، بنفش و نارنجی هستند، موادی دارند که مانع ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شوند و در ضمن به حالت تعادل روحی، حافظه و قدرت تفکر نیز کمک می کنند.

ایران مانیا: همه انسان ها می خواهند با رعایت رژیم غذایی خوب و صحیح از سلامت کامل برخوردار باشند، رژیمهای غذایی گوناگونی نیز از سوی متخصصان تغذیه توصیه می شود که هر یک به نوبه خود مفید هستند ، اما آیا می توان با مصرف برخی مواد غذایی ، تمام مواد مورد نیاز بدن را تامین کرد و از سلامت و انرژی کافی برخوردار بود؟

پاسخ این سوال مثبت است. تحقیقات اخیر نشان داده است که اگر 14 ماده غذایی را در برنامه خود قرار دهید و مصرف کنید، شاهد نتایج فوق العاده ای در وضع سلامت خود خواهید بود.

یکی از پزشکانی که در بیمارستان کالیفرنیا مشغول کار است ، می گوید: بسیاری از بیماران با رعایت یک رژیم غذایی ساده پیشرفت خوبی در جریان درمان از خود نشان دادند.

او می گوید: مهم نیست که شما قصد دارید از ابتلا به بیماری های قلبی ، ضعف عضلانی ، یا سرطان پیشگیری کنید، زیرا تمام بدن یک سیستم واحد است و سلامت قلب به اندازه سلامت چشم یا پوست اهمیت دارد، پس با رعایت رژیم غذایی سالم و مفید به سلامت کل بدن کمک می کنید و نیاز ندارید برای سلامت هر عضوی یک رژیم غذایی خاص داشته باشید.

و اما این موادغذایی فوق العاده 14 مورد هستند و عبارتند از:

1- انواع لوبیا
2- زغال اخته
3- گل کلم
4- جو
5- پرتقال
6- کدوتنبل
7- ماهی آزاد
8- سویا
9- اسفناج
10- چای (سبز یا سیا )
11- گوجه فرنگی
12- بوقلمون
13- گردو
14- ماست

به عقیده آقای استیون پرت که یکی از محققان مواد غذایی است. وقتی شما این مواد را به رژیم غذایی خود بیفزایید، بسیاری از تغییراتی که در بدن ایجاد شده و منجر به بیماری هایی نظیر دیابت ، فشار خون بالا، آلزایمر و برخی سرطان ها می شوند، متوقف شده و شما از بدنی سالم برخوردار خواهید بود.

نکته جالب دیگر این است که در هر نقطه از جهان که زندگی کنید، می توانید آنها را مصرف کنید و غذاهایی نیستند که مصرف آنها برای افرادی در مناطق خاص دشوار باشد و اما حالا بپردازیم به دلیل مصرف این گونه مواد:

گردو: حاوی چربی خوب

گردو یکی از بهترین مواد غذایی است ، حتی چرب ترین انواع آن حاوی روغن امگا 3 است که بسیار مفید می باشد.

این روغن در ماهی آزاد نیز یافت می شود و ماهی آزاد برای سلامت قلب نیز مورد توجه است و می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

اگر شما 5 بار در هفته هر بار یک مشت گردو بخورید، علاوه بر مصرف کالری خوب از فواید آن نیز بهره مند می شوید.

به رژیم غذایی خود کمی هم رنگ بدهید

یک ضرب المثل می گوید: همیشه چیزهای خوب در بسته های کوچک هستند. زغال اخته نیز از جمله موادی است که شامل مواد مغذی گوناگون است ؛ یعنی نمی توان گفت سرشار از یک نوع ماده مفید است ، اما شامل ویتامین C، اسید فولیک ، فیبر، کاروتن و صدها ماده مفید دیگر است که در یک میوه خوش رنگ کوچک جمع شده است.

بورسی کلویدنس از محققان تغذیه است و عقیده دارد غذاهایی که رنگ دارند یعنی قرمز، سبز، بنفش و نارنجی هستند، موادی دارند که مانع ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان می شوند و در ضمن به حالت تعادل روحی ، حافظه و قدرت تفکر نیز کمک می کنند.

اما چگونه به غذاهای خود رنگ بیفزاییم؟ به سوپ یا کباب ، گوجه فرنگی اضافه کنید.

در ساندویچ نیز از فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی و اسفناج یا جعفری تازه استفاده کنید. در میان روز از بادام ، گردو، گل کلم و انگور به عنوان میان وعده غافل نشوید.

انواع میوه ها نیز علاوه بر داشتن مواد مغذی ، انرژی کافی نیز برای بدن تامین می کنند.

سویا و تاثیر خوب آن بر کلسترول

استفاده از سوی به این معنا نیست که تا حد ممکن از سویا سس در غذاها استفاده کنیم. بلکه از انواع دانه های محتوی سویا بهره مند شویم.
سویا یکی از موادی است که برای قلب مفید است ، زیرا کلسترول را پایین می آورد و دارای فیبر و پروتئین فراوان نیز هست.

جو و لوبیا ، سرشار از فیبر

فیبری که در جو و لوبیا موجود است مانع بالا رفتن قند و کلسترول خون می شود و به تنظیم کار روده نیز کمک می کند.

مطالعات حاکی از آن است که غذاهایی شامل جو، لوبیا، برنج ، میوه ها و سبزی بویژه سیب منابع سرشار فیبر هستند که علاوه بر فواید خود بتدریج هضم می شوند و مانع بالا رفتن ناگهانی قند خون می شوند، در صورتی که نان و شیرینی ها چنین نیستند، منابع سرشار فیبر به کنترل وزن نیز کمک می کنند.

در ضمن مصرف 5 تا 9 وعده در روز از میوه ها و سبزی ها برای سلامت بسیار مفید است. از آنجا که انواع لوبیا سرشار از پروتئین است ، می توان آن را به سوپ ، سالاد و تخم مرغ نیز اضافه کرد.

کلسیم و استخوان ها

ماست و دیگر محصولات لبنی با تقویت استخوان ها مانع شکستگی آنها می شود. همچنین در سلامت دندان ها و کمک به انقباض عضلات و تنظیم ضربان قلب نیز موثر است.

احتمال ابتلا به بیماری های روده را کاهش می دهد و در کاهش وزن نیز تاثیر دارد. مصرف روزانه حداقل 1000 میلی گرم کلسیم نیز مانع افزایش وزن مریض می شود.

می توانید روز را با یک استکان چای آغاز کنید و یک لیوان شیر کم چرب و تازه به همراه تکه ای از نان گندم کامل برای صبحانه کافی است ، با غذا ماست را فراموش نکنید و در میان روز نیز از هویج و میوه استفاده کنید.

از پنیر نیز برای رفع گرسنگی و تامین انرژی می توانید استفاده کنید. مطمئن باشید اگر این 14 غذا را در برنامه خود بگنجانید، علاوه بر سلامت کلی نیازی به رژیمهای کاهش وزن نیز نخواهید داشت و از ظاهری شاداب تر برخوردار خواهید شد.


87/4/11
11:37 صبح

آموزشی

بدست صعصعه در دسته

http://www.iranw3.com/exam.asp  آزمون اچ تی ام ال

 http://www.iranw3.com/codes.asp :کد های جاوا


87/3/29
12:45 صبح

قمرآریان

بدست صعصعه در دسته

زندگینامه قمر آریان




قمر آریان در سال 1301 در شهر مشهد متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به پایان رسانید. دو سه سالی در دانشسرای مقدماتی دختران مشهد به کار تدریس پرداخت. سپس برای ادامه تحصیل عازم تهران شد. در سال 1327 از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به اخذ درجه لیسانس نائل شد و سپس در دوره دکتری ادبیات وارد گشت.

در تمام این دوران از محضر استادان علامه‌ایی چون زنده یادان بدیع‌الزمان فروزانفر، احمد بهمنیار، علی‌اصغر حکمت، جلال همایی، دکتر محمد معین، دکتر ذبیح‌اللـه صفا، دکتر حسین خطیبی و در زبانهای باستانی از محضر استاد پورداود، استاد مقدم و دکتر صادق‌کیا بهره‌مند شد. رساله دکتری خود را که موضوع آن مسیحیت و تأثیر آن در ادب فارسی است. در سال 1337 با درجه بسیار خوب گذرانید.

مقالات، اشعار و ترجمه‌های وی در مجلات ادی تهران از جمله یغما، سخن، مهرگان، مروارید و راهنمای کتاب نشر شده است. یک دوره یکساله راهنمای کتاب به سردبیری وی منتشر شده است.


از آثار او:
1. کمال‌الدین بهزاد (تحقیق در احوال و آثار بهزاد در محیط هرات عهد شاهرخ) از انتشارات وزارت فرهنگ و هنر (چاپ دوم انتشارات هیرمند).
2. چهره مسیح در ادب فارسی (چاپ دوم انتشارات سخن).
3. ترجمه کتاب شرق نزدیک در تاریخ (یک سرگذشت پنج هزار ساله اثر پروفسور فیلیپ حتی استاد سابق دانشگاه پرینستون) از انتشارات بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
4. ترجمه کتاب جهان اسلام اثر برتولد اشپولر از انتشارات امیرکبیر.
مقالات:
1. چه کسی را دوست دارید (پاسخ به اقتراح مجله سخن) سال ششم ـ شماره 1 ـ اسفند 1333.
2. طومارهای بحرالمیت ترجمه از کارل گئورک کون سخن ـ سال 11 ـ شماره 8 و 9 آذر و دی 1339.
3. لغت‌نامه آئین مسیح در زبان فارسی در نشریه فرهنگ ایران زمین جلد هشتم ـ سال 1339.
4. مقایسه میان داستانهای ایرانی و دانمارکی ترجمه از آرتور کریستین سن راهنمای کتاب ـ سال چهارم ـ شماره 3 ـ تیرماه 1340 و سال چهارم ـ شماره 5 و 6 ـ مرداد و شهریور 1340.
5. کارنامه بزرگان ایران (نقد کتاب) راهنمای کتاب ـ سال پنجم شماره دوم ـ اردیبهشت 1341.
6. یک سند تازه درباره بهزاد با تحلیلی از احوال و آثار او راهنمای کتاب ـ سال پنجم ـ شماره 8 و 9 آبان و آذر 1341.
7. ایران و سیاحتنامه‌ها. راهنمای کتاب سال 6 ـ شماره هشتم ـ آبان 1342.
8. ویژگیها و منشأ پیدایش سبک مشهور به هندی در سیر تحول شعر فارسی، مجله دانشکده ادبیات دانشگاه مشهد ـ سال 9 ـ شماره دوم ـ تابستان 1352.
9. اسلام (نقد کتاب برنارد لوئیس) راهنمای کتاب ـ سال 17 ـ شماره 10 و 12 دی ـ اسفند 1353.
10. چند نکته در باب شیوه غزلیات مولانا در جشن‌نامه محمد پروین گنابادی ـ تهران، 1354.
11. ملاحظاتی در باب سبک عراقی در شعر فارسی در «ارمغانی برای زرین‌کوب» خرم‌آباد ـ 1355.
12. چند نکته درباره اسرارالتوحید و شیخ ابوسعید هفتمین کنگره تحقیقات ایرانی جلد اول ـ تهران ـ 1356.
13. چند نکته در باب سبک خراسانی در شعر فارسی جشن‌نامه استاد مدرس رضوی ـ تهران ـ 1356.
14. به یاد شادروان دکتر حمید زرین‌کوب کیهان فرهنگی ـ سال 3 ـ شماره 7 مهر 1366.
15. گفتگو درباره حافظ کیهان فرهنگی سال 5 ـ شماره 8 آبان 1367.

87/3/29
12:29 صبح

انتشار فهرست میلیون‌ها نسخه خطی روی اینترنت

بدست صعصعه در دسته

انتشار فهرست میلیون‌ها نسخه خطی روی اینترنت



حسین متقی، فهرست‌نگار کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با راه‌اندازی پایگاه اینترنتی «نسخه‌های خطی» فهرست میلیون‌ها دستنویس عربی، فارسی و ترکی را در کتابخانه‌های بزرگ جهان در اختیار محققان قرار داد.


در این پایگاه اینترنتی فهرست نسخه‌های خطی عربی، فارسی و ترکی کتابخانه ملّی فرانسه، کتابخانه ملی اتریش، کتابخانه دانشگاه فرایبورگ، کتابخانه دانشگاه پرینستون، کتابخانه دانشگاه کمبریج و کتابخانه سلطنتی سنت پترزبورگ منتشر شده است.

فهرست‌نگاران این نسخ خطی، مستشرقان سرشناسی هستند که در تاریخ شرقشناسی از آن‌ها به عنوان تأثیرگذار یاد می‌شود. فلوگل، بلوشه، گ. شوبرت، ادوارد براون، رینولد نیکلسون و دورن از جمله این فهرست‌نگاران هستند.

در این پایگاه اینترنتی علاوه بر انتشار فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه‌های غربی، آثار کتابخانه‌های شرقی و به ویژه شبه قاره هند نیز آمده است.

از ایران نیز فهرست نسخ خطی کتابخانه‌های مجلس، آیت‌الله الگلپایگانی و آیت‌الله مرعشی نجفی در این پایگاه منتشر شده است.

حسین متقی که حدود دو دهه در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در بخش نسخ خطی و فهرست‌نویسی کار کرده است درباره اهداف خود برای راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی به خبرنگار فارس، گفت: معتقدم همه محققان باید به تمام فهرست‌ها و به صورت رایگان دسترسی داشته باشند.
به گفته وی، دسترسی به فهرست نسخ خطی کتابخانه‌ها بعضاً در ایران با پیچ و خم‌های اداری همراه است.
متقی گفت: اگر بخواهم مثلاً از فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه ملی فرانسه نوشته بلوشه که در دانشگاه تهران هست، استفاده کنم باید بارها مکاتبه کنم.

به گفته این نسخه‌پژوه، فهرست‌های نسخ خطی جزء منابعی هستند که بسیار گران هستند و تهیه فهرست نسخ خطی یک کتابخانه حدود 500 یورو هزینه بر می‌دارد.

در پایگاه اینترنتی «نسخه‌های خطی» لیست حدود 200 فهرست خطی کتابخانه‌های جهان لینک داده شده و کاربر می‌تواند با کلیک کردن روی این فهرست‌ها به منابع نسخ خطی دست یابد.

به گفته متقی، هزینه بالای فهرست‌های نسخ خطی باعث شده که کتابخانه‌ها دسترسی افراد را به این آثار دشوار کنند و پیچ و تاب‌هایی داشته باشد.

طراح پایگاه اینترنتی «نسخه‌های خطی» از علاقمندان این حوزه برای غنی کردن و توسعه این سایت دعوت کرد.

نشانی این پایگاه در شبکه جهانی وب www.manus.ir است.

منبع: فارس


87/3/29
12:15 صبح

کشتی حضرت نوح

بدست صعصعه در دسته

بدون شرح

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از رکن دموکراسی،


87/3/12
1:1 صبح

یادداشت هاى بلند در عبارتهاى کوتاه (فتح قلبها)

بدست صعصعه در دسته

 

فتح خرمشهر در سوم خرداد ???? به عنوان روز مقاومت و پایداری نامگذاری شده است و هر ساله در رسای نقش آفرینی سپاهیان اسلام در گفتارها و نوشتارها و رسانه های صوتی، تصویری به آن پرداخته می شود ولی به نظر می رسد یکی از زوایایی که نیاز به توجه بیشتر دارند شناخت نوع نگرش به مدیریت جنگ در آن برهه زمانی است. در واقع پردازش این موضوع قطعا ما را در الگوگیری از آن در آینده به مراتب در سطوح بالاتر با نتایج ارزشمندتری روبه رو خواهد ساخت.


کنکاش در نحوه اداره مدیریت جنگهای گذشته نشان می دهد ابزارمحوری و انسان مکانیکی عامل برتری در جنگ های گذشته ملاک ارزیابی بود و هرچه سرباز حاضر در صحنه از تجهیزات و امکانات نظامی بیشتری در مقابل دشمن خویش از آن برخوردار بود پیروزی آن را قطعی تر می دانستند. در واقع همان گونه که برخی انقلاب امام خمینی (ره) را اولین انقلاب الکترونیکی اعلام می نمایند، باید گفت مدیریت جنگ از سوی امام خمینی (ره) نیز منحصر به فرد بود. وجه برجسته این مدیریت تغییر در نگرش به عامل انسانی در جنگ بود. نگاه امام خمینی (ره) به عامل انسانی نگاه ابزارمحور نبود بلکه نگاه انسان محوری بود که در معادلات مدیریت گذشته مغفول مانده بود. امام خمینی (ره) بدون آنکه عواملی چون تشویق و ترغیب مادی که از عوامل مهم در تعیین پیروزی مدیریت جنگی گذشته است را ملاک عمل خویش قرار دهد، عواملی را در بعد نیروی انسانی در جنگ هدف گرفتند که بسیار کارآمد و موثر ظاهر شد. بر این اساس شاید بتوان به برخی از ویژگیهای مدیریت جنگ امام خمینی (ره) اشاره کرد:


1- اگرچه رزمندگان اسلام در سلسله مراتب فرماندهی قرار داشتند اما امام خمینی (ره) آنها را متصل به یک منبع لایزال کرده بودند. ایشان آنها را از زمین به آسمان متصل کرد و همین عامل موجب سبقت در کسب ارزشها و درجات بالای معنویت می شد، عاملی که بسیاری را از طی ره صد ساله معاف و در کمترین زمان به معبودشان متصل می نمود.


2- انتقال تغییر نگرش از رزمنده ابزارمحور به رزمنده انسان محور : انسان در دیدگاه امام خمینی (ره) کاملا متفاوت از انسان در نگاه اومانیستی است.


انسان در این نگاه در یک سیر تحولی قرار می گیرد و همین امر موجب شد که برکات دفاع مقدس در سازندگی کشور امروزه سرآمد و شتاب دهنده تحولات در زمینه های نوآوری و شکوفایی نظام قرار گیرد.


3- تبدیل این شکل از مدیریت به فرهنگ که آن را فرهنگ مقاومت و پایداری نام نهاده اند؛ اگر چه امام خمینی (ره) فتح خرمشهر را فتح ارزشها برشمرده اند اما باید به ایشان نیز تبارک الله گفت زیرا او بود که قلبها را فتح کرد لذا فتح خرمشهر فتح قلبهایی بود که به محدوده جغرافیایی خرمشهر و ایران محدود نشد و امروزه در فلسطین و لبنان و در جای جای جهان طنین انداز شده است و فرهنگ مقاومت و پایداری را با نگاه به معنویت در مقابل نگاه ابزارگرایانه غرب قرار داد. این فتح بزرگ را بر همه کسانی که قلبشان مملو از عشق به منبع لایزال الهی است تبریک می گوییم.


جای خالی منتقدین!


علی رحیمی


تشکیل کار گروه 14 نفره برای ایجاد تحول در اقتصاد کشور به دستور رئیس جمهور علاوه بر اینکه اقدامی دیرهنگام محسوب می شود از افرادی تشکیل شده که اکثر آنها در هیات دولت حضور دارند و احتمالا در هیات دولت دیدگاههای اقتصادی خود را طرح کرده اند و یا به عبارت روشنتر مسئولیت بخشی از مشکلات اقتصادی متوجه آنهاست. چنانچه ادعا شود دستاورد این کار گروه چندان متفاوت با خروجیهای اقتصادی هیات دولت نخواهد بود، حرف خلاف واقعی نیست.


حضور سه صاحب نظر در جمع 14 نفره که به نام آنها اشاره ای هم نشده نمی تواند تاثیر چندانی بر یافته ها و راهکارهای احتمالی این کار گروه داشته باشد. آنچه که می توانست این اقدام را مبارک و امیدآفرین نماید به عضویت در آوردن صاحب نظران و منتقدان دلسوز اقتصادی در این کار گروه بود تا غلبه فکری و آراء هیات دولتی ها از بین برود و دیدگاهها و راهکارهای جدید امکان و فرصت قرار گرفتن در برنامه های مطالعاتی رئیس جمهور را پیدا کند. با توجه به زمان کوتاه دولت نهم برای سامان دادن به امور اقتصادی چنانچه این کار گروه را آخرین فرصت دولت برای این امر مهم تلقی کنیم که قاعدتا اینگونه است حضور منتقدین اهل فن و دلسوز و منصف می توانست از جهات مختلف به کار دولت آید و غیبت آنها در این کار گروه با چهره هایی تکراری و کاملا آشنا مانع از برانگیخته شدن رغبت و سربرآوردن شکوفه امید می شود.


برای اضافه شدن اسامی تعدادی از صاحبنظران منصف و دلسوز اقتصادی فرصت همچنان باقی است اما برای تکرار چنین کار گروهی در نوبتی دیگر فرصتی وجود ندارد.

مهدی بهشتی


87/3/12
12:30 صبح

آنچه خسته میکند

بدست صعصعه در دسته

و تو ای آن که در سال شصت و یکم هجری هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت، پای به سیاره زمین نهاده ای، نومید مشو، که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خون خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و مکان ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی

87/3/12
12:26 صبح

اعلام جنگ امام

بدست صعصعه در دسته

emam

«امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است. و من دست و بازوی همة عزیزانی که در سراسر جهان کوله‌بار مبارزه را بر دوش گرفته‌اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزّت مسلمین را نموده‌اند، می‌بوسم و سلام و درودهای خالصانة خود را به همة غنچه‌های آزادی و کمال نثار می‌کنم و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می‌کنم. خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است. و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است، و شرارة کینه انقلابی‌تان جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است... .

ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم، سرمایه‌دارای و کمونیزم در جهان هستیم، ما تصمیم گرفته‌ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که به این سه پایه استوار گردیده‌اند، نابود کنیم و نظام اسلام رسول ا... ـ ص ـ را در جهان استکبار ترویج نماییم و دیر یا زود ملتهای در بند، شاهد آن خواهند بود... .

مسلمانان جهان و محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی‌انتهایی که انقلاب اسلامی ما برای همة جهانخواران آفریده است، احساس غرور و آزادی کنند و آوای آزادی و آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخمهای خود مرهم گذارند که دوران بن بست و نا امیدی و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است و گلستان ملتها رخ نموده است... .»

این بخشی از پیام امام(ره) هنگام پذیرش قطعنامه 598 بود، یعنی اعلام پایان جنگ و البته اعلام آغاز جنگی دیگر! جنگی که ابعادی به عمق تاریخ و عرض تمام گیتی دارد و اینک نیز ادامه...

آیا من و تو در این جنگ شرکت کرده‌ایم؟!


87/2/24
12:6 صبح

از باغ می پرسند

بدست صعصعه در دسته

                 

                 
فاضل نظری

از باغ می‌برند چراغانی‌ات کنند

 
تا کاج جشن‏های زمستانی‌ات کنند

پوشانده‌اند «صبح» تو را «ابرهای تار»
تنها به این بهانه که بارانی‌ات کنند

یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار می‌برند که زندانی‌ات کنند

ای گل گمان مکن به شب جشن می‌روی
شاید به خاک مرده‌ای ارزانی‌ات کنند

یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند 

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانه‌ای است که قربانی‌ات کنند

87/2/24
12:3 صبح

مسوولان زنجان: آزادی خرمشهر ثابت کرد که نمی‌توان به‌خاک ایران تج

بدست صعصعه در دسته

شماری‌از مسوولان استان زنجان گفتند: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر ثابت کرد ایران کشوری نیست که بتوان به راحتی به خاک آن تجاوز کرد.

به‌گفته‌ی آنان، هر کشوری که فکر تجاوز به خاک ایران را در سر داشته باشد باید تاوان آن را پس دهد.

جانشین فرمانده بسیج سپاه منطقه‌ی زنجان، گفت: ایران اسلامی بعنوان کشوری مقتدر و امن درمنطقه مطرح است و کسی جرات تجاوز و جسارت به‌آن را ندارد.

"محمد اسماعیلی" بیت‌المقدس را عملیاتی سرنوشت‌ساز در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد و افزود: با ورود نیروهای مردمی بسیجی به صحنه، جنگ تحمیلی از حالت پدافندی خارج و حالتی تهاجمی به‌خود گرفت.

وی، آزادسازی بیش‌از پنج هزار کیلومترمربع از خاک مقدس کشور از چنگ دشمن بعثی را ازجمله نتایج عملیات بیت‌المقدس ذکرکرد و گفت: خرمشهر درحالی توسط رزمندگان دلیر اسلام آزادشد که نیروهای بعثی دفاع‌از خرمشهر را دفاع‌از بصره و آبروی عرب را در گرو حفظ خرمشهر اعلام کرده و باتمام قوا مقابل رزمندگان اسلام ایستاده بودند.

وی افزود: در عملیات سه مرحله‌ای بیت‌المقدس ? ???هزار نفر از نیروهای بعثی به‌اسارت رزمندگان اسلام درآمدند ، اکثر یگان‌های دشمن زمین‌گیر و از گردونه‌ی عملیاتی خارج شدند.

رییس دانشگاه زنجان نیز گفت: آزادسازی خرمشهر از الطاف و عنایات الهی و ثمره رشادت‌های رزمندگان اسلام ، پایداری و استقامت مردم ایران بود.

"علیرضا نداف اسکویی"، فرماندهی و نقش حضرت امام خمینی (ره) در هدایت رزمندگان‌اسلام را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: سکانداری فرمانده‌معظم کل قوا و ایمان نیروهای مسلح ایران، دشمنان را مستاصل کرد و برخاک مذلت نشاند.

وی بابیان اینکه حماسه عظیم فتح خرمشهر و خاطره عملیات بزرگ بیت‌المقدس در تاریخ ایران اسلامی جاودانه خواهد بود، سوم خرداد را یوم‌الله خواند.

امام‌جمعه خدابنده نیز گفت: آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام معادلات سیاسی و نظامی استکبار جهانی را به‌هم ریخت.

حجت‌الاسلام "علی طهماسبی" باگرامیداشت سوم خرداد "سالروز فتح خرمشهر" از ایثار، فداکاری و شجاعت رزمندگان سلحشور اسلام تجلیل کرد و افزود: با فتح خرمشهر عزیز دشمن با شکست مفتضحانه‌ای روبرو و ابهت حامیان رژیم بعث عراق شکسته شد.

وی، اخلاص و ایثار رزمندگان اسلام درعملیات آزادسازی خرمشهر را یک موهبت عظیم‌الهی دانست و تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر از دست ارتش تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق و حامیان آن، لطف خداوندی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس و دوران دفاع مقدس را گرامی‌داشت و نقش فرماندهی حضرت امام‌خمینی (ره) و فرماندهان مخلص سپاه اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر را موجب حیرت جهانیان بیان کرد.

"رضا دینی"، فتح عظیم خرمشهر را ستاره‌ی درخشانی بر تارک انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توصیف و اقتدار و سربلندی را محصول عملیات بیت‌المقدس بیان‌کرد.

وی گفت: مقاومت و ایستادگی تاریخی رزمندگان اسلام در این عملیات از یاد و خاطره ملت ایران و تاریخ زدوده نخواهد شد.

فرمانده سپاه منطقه‌ی زنجان نیز سوم خرداد را متعلق به همه‌ی آحاد جامعه دانست و گفت: فتح خرمشهر نماد مقاومت و کلید پیروزی جنگ تحمیلی بود.

"سیدمهدی موسوی" بیت‌المقدس را عملیاتی جهادی ارزیابی کرد و افزود: فتح خرمشهر، اقدامی بازدارنده در برابر دیگر تجاوزات و تهدیدات خارجی بود


   1   2      >