سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/23
11:58 عصر

مدرسه سازی-رئیس جمهور-خیرین

بدست صعصعه در دسته

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مدرسه‌سازی از سوی خیران در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، تصریح کرد: مشارکت فعال خیران مدرسه ساز به الگوی تمام عیار برای همه بخش‌ها و عرصه‌ها در جامعه تبدیل خواهد شد.

دکتر محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار صمیمی با نمایندگان خیران مدرسه ساز از سراسر کشور ، با تاکید بر اینکه محتوا و نرم افزار نظام آموزشی نیز باید همزمان با وضع مدارس به نقطه مطلوب برسد، گفت: با تدریس فرهنگ زلال ایرانی و اسلامی در مدارس، نوجوانان و جوانانی عالم، خلاق، شجاع، پاک و مقتدر خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،رییس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در برهه‌های مختلف پرچمدار تمدن، علم، هنر و فرهنگ در جهان بوده است، تاکید کرد: امروز برای رسیدن به بالاترین سطح پیشرفت و جایگاه واقعی ملت ایران به نگاه و افق جهانی نیاز داریم.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به روحیه خیران مدرسه ساز خاطر نشان کرد: با همت، روحیه و صلابت همه مسایل کشور حل می‌شود و ایران در نقطه اوج خواهد ایستاد.

رییس جمهوری، آموزش و پرورش را پایه پیشرفت و رشد هر نظام و کشوری دانست و گفت: مدرسه مهمترین پایه برای رسیدن کشور به بالاترین جایگاه است.

احمدی نژاد با بیان اینکه کارها باید به مردم سپرده شود و مدرسه‌سازی از سوی خیران نماد پیوند مردم و دولت است، اظهارداشت: در هر عرصه‌ای که مردم وارد میدان شده اند، حضور و تصمیم‌گیری آنها موثر و به نفع کشور بوده است.

رییس جمهوری با اشاره به آمادگی دولت برای همراهی و همکاری با خیران مدرسه ساز گفت: حضور و فعالیت خیران مدرسه ساز امید و نشاط را در آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

دکتر احمدی نژاد اقدامات خیران مدرسه ساز را جوششی از میان قلب‌های مومن و عاشق به خدمت برشمرد و اظهار داشت: زندگی، کار و اندیشه خیران مدرسه ساز با عشق، صفا و معنویت در هم تنیده شده است.

پیش از سخنان رییس جمهور یو در آغاز این دیدار دکتر علی احمدی وزیر آموزش و پرورش، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این وزارتخانه برای تسهیل در اقدامات خیران مدرسه ساز ارایه کرد.

همچنین مهندس بوربور رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و شماری از خیران مدرسه ساز در استان‌های مختلف دغدغه ها، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را در این عرصه بیان کردند.

توجه به نرم افزار و محتوا پس از ساخت مدارس از سوی خیران، تسهیل در ارایه و تهیه امکانات مورد نیاز برای ساخت مدارس، حفظ و نگهداری مدارس ساخته شده از سوی خیران، توجه به گروه‌های جهادی دانشجویی برای مدرسه سازی در مناطق محروم، حضور خیران در طرح اداره مدارس از سوی هیات امنا و معرفی خیران مدرسه ساز به عنوان چهره‌های ماندگار در جهت فرهنگ‌سازی از جمله مهمترین طرح‌ها و پیشنهادهای خیران مدرسه ساز بود که در حضور رییس جمهوری ارایه شد.